Thursday, February 10

suka mereka

aku bukan stalker.
aku just nak tau perkembangan mereka je.
mereka berdua..
..sorang exclassmate.
..sorang lagi exschoolmate.
yang si exclassmate..
..kami pernah bertegur sekali dua je masa sekelas dulu.
..dan kami pernah rapat masa sama-sama dok study kat s.alam dulu.
dan dah tak berapa rapat bila dia couple dengan exschoolmate.

yang si exschoolmate..
..kami tak pernah bertegur sapa.
tapi aku ingat nama&muka dia sebab satu eksiden yang aku tak boleh lupa.
..sampai sekarang.

first time dapat tau mereka couple..
..akal tak berapa nak terima.
betul ke weh?
start dari hari tu aku follow progress mereka.
dah macam bergaji pulak dok tengok progress orang lain kan?
aku bukan apa..
..masih tak boleh terima mereka couple.
bukan sebab jealous ke apa.
sebab si exclassmate yang aku kenal..
..sorang yang cakap main lepas je.
..suka sembur tak pikir perasaan orang yang kena sembur.

yang si exschoolmate..
aku tengok macam lemah lembut je.
..ayu je.
dalam otak aku ada jugak terpikir..
..boleh ke si exschoolmate tahan dengan cara si exclassmate..
suka hati aku je kan nak judge orang?
haih!

tapi lama-lama bila dah follow progress mereka..
rupa-rupanya mereka memang serasi la weh.
sekepala.
bila mereka bergabung menyembur orang..jaga-jaga weh!
pedih!
suka tengok style mereka.
style percintaan mereka.
tak over.
tak kurang.
mereka tak pernah kisah apa orang nak cakap.
yang penting mereka happy dengan hidup masing-masing.

last week (kalau tak silap)
si exclassmate bagitau yang mereka dah nak kawin.
..bulan depan Mac.
..happy weh.
tak sabar nak tengok mereka kat pelamin.

smoga perkahwinan mereka kekal hingga akhir hayat.
dapat junior nanti konfem comel.

insyaAllah kalau cuti aku approve..sampai la aku ye.

No comments: