Thursday, February 10

kawan kawin dan mini reunion

macam yang aku plan itu hari..
..dapat jugak aku sampai ke majlis kawin kawan.
plan berkumpul kat rumah member lepas solat jumaat.
lebih kurang kul 2.
..tapi sebab ramai sangat tentera yang nak ikut balik kampong..
..lepas solat jumaat la baru gerak balik kampong.
haih.
aku dah excited dan kalut.
kalut sebab member-member dah call bagitau yang mereka dah sampai.
ada jugak yang call bagitau mereka dah nak gerak ikut rombongan pengantin lelaki.
aku text pengantin pompuan..agak-agak rombongan gerak kul berapa.
pengantin pompuan reply..
..rasa tenang skit.
haih!
kalut dah macam aku yang nak kawin..kan?

sampai je rumah nenek..
..kalut pulak membalut hadiah.
=_="
puan pengantin,kalau hadiah yang tak cantik tu..aku punya ya!
dua member yang menunggu dah marah dalam hati kot!
heheh..soriSoriSori.
aku memang macam ni.
tak punctual.

setel je kerja balut-membalut.
kami bertiga gerak ke rumah pengantin pompuan.
dari jauh aku dah nampak kelibat incikSusah..
hai incikSusah,rindu kamu weh!

tapi bila melangkah masuk pagar laman rumah pengantin pompuan..
..kelibat Abah pulak yang kelihatan.
Abah bukan Ba.
dan Ba adalah bukan Abah.
Abah.
hmmm dah lama tak jumpa dia.
lagi lama dari tak jumpa incikSusah.
tapi aku tak rindu Abah.
aku anak derhaka?
yes,i am.
but Abah,i knew the truth!
and u knew more..kan?
lepas salam,bertegur sapa,bertukar nombo fon dengan Abah.
aku cabut jumpa pengantin pompuan.
aku rimas berlagak baik.
aku rimas berlagak macam takde apa-apa.
incikSusah,ketara sangat ke lakonan saya?

okeih.
tinggalkan citer Abah.

sambung citer majlis kawin yang menggumbirakan.
aku redah je tetamu yang ada..
..semata-mata gelojoh nak tengok pengantin yang bersanding.
..hahah.
gila!
tak perasan ada beberapa mata memandang.
eh ke tak perasan sebab mereka dah banyak berubah.
ye lah.
mana tak berubah..
..dah 13 tahun tak jumpa.
tempoh masa yang lama tu.

4th February 2011!
aku akan tampal melekat dalam disk kepala aku.
happy sebab dapat jumpa sebahagian kawan 13tahun dulu..
..kawan berhingus bersama-sama.
happy sebab dapat jumpa cikgu kelas 13tahun dulu..
cikgu,happy tak jumpa kami?
bangga tak dengan pencapaian kami?
bangga tak cikgu dapat didik budak-budak hingusan ni?
kami bangga sangat-sangat-sangat sebab cikgu sudi ajar kami.
happy sebab dapat tengok incikSusah sepintas lalu..
..walaupom kita berlagak macam takde apa-apa
..mereka dapat agak yang kita ada apa-apa
hari tu,asyik terkena je.
walaupom rasa azab kena perli,tapi dalam hati saya berbunga.
incikSusah,awk macammana?
haih!saya tetiba.
happy sebab kawan aku dah kawin!
kawin dengan cinta yang dia kenal 13tahun dulu..
sweet weh!

comel kan mereka ^^,



ayohSue bj biru,tQ utk gamba&doa :)


incikSusah,pandai tak kita berlakon?
haih..bila la ending lakonan kita eh?

No comments: