Tuesday, March 29

seram & kuala terengganu banjir..kejap!

malam tadi
aku kat umah sewa sorang-sorang.
housemate yang lain keluar.

tak pernah rasa takut dok sesorang.
malam tadi rasa lain macam je.

mungkin sebab bunyi hujan lebat..
lebat sangat-sangat macam langit nak runtuh.

study terganggu
sebab terdengar macam ada yang dok main ketuk-ketuk pintu.
nak tak nak aku kuatkan volume tv..
dengan harapan bunyi-bunyian tu tak kedengaran lagi.
hahahaha hampa.

last-last tutup buku..
tido.
tapi mata tak boleh lelap jugak.
=="

dan pagi tadi..
...lambat sampai ofis!
yeay!
first time punchcard lambat.
arghhh!

sebab lambat..
pagi tadi keluar rumah lambat berharap yang hujan akan berenti.
alih-alih terpaksa jugak redah hujan.
dan yang lebih menyayatkan hati,melecunkan baju lagi..
..laluan yang biasa aku redah tiap-tiap hari..
naik air!!!
naik air takat lutut weh!!

nasib baik aku tau jalan alternatif.
bukan shortcut dah..longcut.
dan...
nyaris-nyaris aku nak kena langgar dengan kereta wira hijau..
lupa nak tengok nombo plat..
kalau tak..
terjumpa kat mana-mana esok..
siap aku kerjakan dengan syiling lima-posen!

depan ofis pom lenggang dengan kereta..
penuh dengan air!

No comments: