Sunday, March 13

bising!

petang semalam
sebelom balik umah sewa..
aku dan famili balik kampong.

famili besar berkumpul.
nenek dan famili makcik yang tinggal kat seremban ada kat kampong.
time ni la boleh jumpa berkumpul ramai-ramai.
kesempatan tu boleh la celebrate birthday sepupu-tembam ku.
bila kumpul cam gini..
memang best.
kecoh satu umah nenek.
macam-macam citer yang pakat dok sembang.

kaum ibu..
dok sibuk bersembang hal tupperware,tudung,kain pasang.

kaum ayah..
dok sembang tang kerja-kerja kat pejabat,kereta.
dan entah la :p

kaum anak dara..
sembang hal assignment,kolej..
aku yang dah abis belajar ni tukang sengih je la.

anak teruna..
ada 2 orang je.
lagi 3 orang tak balik sebab kerja&kelas.
yang 2 orang tu pakat dok buat hal masing-masing.
sibuk dok ber-mesej-mesej-an.

kanak-kanak..
dengan hal mereka.
main kejar-kejar.
main pekik-pekik.
main belon birthday
bila letih,lapar..berduyun pakat turun ke dapur..
mintak makan,air.
comel!

yang part aku paling rimas..
bila kaum ibu pakat dok kalut tanya..
dah ada pakwe ke belom.
orang mana?
orangnya macam mana?
kerja apa..kat mana?
bila nak kawin?
tu part kekasih hati.

satu lagi jenis soalan yang merimaskan..
bila nak amik lesen moto?
lesen kereta?
bila nak beli kereta,moto?
kereta apa yang nak beli?

kalau mereka nak tanya hal kerja..
aku dengan rela hati je bercerita.
tak tanya pom..aku akan citer.
kalau part kekasih hati..haih rimas.
malas nak citer benda yang tak pasti.

bila dah kawin esok..
aku kena standby jawapan..
bila nak beranak?
anak laki ke pompuan?
berapa orang anak?

No comments: