Tuesday, September 6

mereka keliru.aku celaru.

tak tau.
bangga ke?
serabut ke?

pernah tak korang ke mana-mana..
ada yang nama sebijik sama macam korang?

aku pernah.
selalu.
sokmo.
dah lali.

kadang-kadang ok.
kadang-kadang tak ok.

masa sekolah rendah dulu..
ada sorang je yang nama sama..
kawan-kawan bezakan kami dengan nama bapak.
tak pom sebut nama kelas..
nasib baik time tu tak satu kelas.
so dorang tak konfius la sangat.

masa sekolah menengah..
ramai jugak yang berkongsi nama sama.
tapi kawan-kawan bezakan aku dengan gelaran bapak aku jugak.

masa diploma alhamdulillah takde masalah.
takde yang sama nama.

masa degree bleh tahan best.
satu kelas dah tiga orang nama yang sama.
tiap kali lecturer panggil untuk attendance atau markah test
selalu keliru.
yang kelakar asal lecturer sebut je nama tiga-tiga pakat dok toleh-toleh.
engkau pandang aku.aku pandang engkau..sambil jongketjongket bahu.
masalah tu kejap je.
masa first week dalam kelas je.
bila lama-lama lecturer dah bleh bezakan kami.

bila dah masuk alam kerja ni..
eh macam makin bertambah la pulak masalah mereka
nak bezakan makhluk-yang-bernama-sama ni.
kali ni empat orang!
empat orang ya empat!

meh aku share kan fakta sorang-sorang
perlu ke?
suka ati aku la nak share ke tak :p

ok
sorang kat admin.terengganu.dah kawin.

sorang kat seksyen A.terengganu jugak.
bakal berkawin tak lama lagi.
aku selalu bezakan dia dengan nama bakal husband dia
yang jugak kerja satu ofis kami.

sorang lagi sama seksyen dengan aku.nogori semilan.dah kawin.

aku? satu seksyen ngan akak nogori tu.kelantan.ntah bila akan kawin.

fakta sorang-sorang makhluk-yang-bernama-sama aku hafal.
orang lain?
ada masa ke dorang nak menghafal?
banyak benda lain kot yang dorang perlu mengingat.
tapi atleast..hafal la nama bapak kitaorang.
atleast!
sebab tu je satu-satu nya cara nak bezakan kitaorang.

aku bengang bila ada satu hari tu..
aku baru je daki panjat tangga ke workstation
semput pom tak hilang lagi
tetiba ada sorang senior staff
tanpa bagi salam

"huh awak ke mana sekian sekian hari bulan tak punch kad?"

"eh setahu,seingat saya tak pernah termiss punch kad.betol ke?"
"betol encik saya tak ke mana.saya punch la hari tu.tak cuti.tak mc."

dia dah start tinggikan suara macam tak puas hati ngan jawapan aku.
"betol tak betol try pi tengok kat bawah meja sipolan sipolan."

nak tak nak terpaksa la aku menapak turun ke bawah.
sebab mengalah tanda hormat!
check punya check dan aku dah agak.
orang yang dimaksudkan tu bukan aku!
huh encik! next time make sure which makhluk-yang-bernama-sama tu.
tak ke dapat malu?
tak ke terpaksa aku turun naik daki tangga?
letih weh!

insiden cam gitu tak stop kat situ je.
bersambung dan terus berulang tiap kali ada phone call..kot.

yang tak paling tak tahan..
si pemanggil A: hello H.minggu ni awak pi kursus kat sanasinisinun bersama si polan kan?
aku: erk.sori ya encik H yang mana satu ya?
tak salah kot kalau sebut nama skali ngan Binti.
nak-nak bila time formal cam gini.

si pemanggil B: hello H.aku ni N la.
aku: H mana satu ya? kat sini ada tiga H.
si pemanggil B: eh.H yang mana satu ya?
erk aku tanya dia.
dia tanya aku balik.

si pemanggil C: H kenapa awak belom emailkan yang saya mintak?
aku: erk sori encik.bukan saya yang incharge.

tak tau nak salahkan sapa bila bab ni.
salah operator ke.
salah si pemanggil tu.
=="

awat masa kecik dulu..
Umie tak letak nama LisaSurihani ke.
Suri ke.
Hani ke.
ErraFazira pom ok.

H is everywhere!
siap ada lagu la weh!

No comments: