Wednesday, September 14

mereka bukan Twins. mereka Adik Abang.

tengah hari tadi call Umie
sebab nak wish kt birthdayBoy.
mula-mula suara birthday boy macam takde semangat.
rutin tiap-tiap tahun.

maybe letih baru balik dari sekolah.

nak naikkan semangat dia,
aku tanya..
siapa yang dah wish..
siapa yang dah bagi present..
Ba,Umie nak celebrate kat mana..
walaupun dah maklum port fevret yang akan Ba pilih..
antara foodcourt tesco atau kat kfc
birthdayBoy kata nak celebrate kat Gerik.
wahhhhhhh!
yang penting kfc tetap menjadi pojaan hati Ba.
T;T

bila sebut bab present..
birthdayBoy punya semangat lain macam.
aku pulak yang jadi gelabah.
hoho.

adoi.
silap topik la weh!
birthdayBoy dah listkan apa yang dia nak!

dia mintak bola..
aku taknak bagi.
aku dah pernah beli dulu.
yang sedihnya..
bola tu bleh bertahan satu hari je.
ya satu hari!
pastu esoknya dah kempis.
tak tau la adik-adik aku tu main ke toreh-toreh bola tu.
huhu sadis!

dia mintak kereta remote control.
mati akuuuuu.
wuuuuuu~
kalau beli satu..
konfem birthdayBoy berebut ngan Awan!
konfem!
sebab Awan lagi excited dari birthdayBoy kalau sebut bab-bab mainan.
kalau beli dua..kempis la purse aku.
huhu.

lagi haru bila birthdayBoy loudspeaker kan fon tu.

aku letakkan syarat kat birthdayBoy..
make sure next exam dapat nombo 1-10.
bleh pekak telinga aku bila..
birthdayBoy dan Awan sebut "alaaaaaaaaaaaa".
birthdayBoy request nombo 1-20++.
Awan pulak 1-30++.
taktik dorang!
macam la aku tak tau..
ha ha ha.

yang tak tahan..
aku bleh dengar dorang gaduh-gaduh..
birthdayBoy marahkan Awan.
sebab
Awan punya "alaaaaaaaaaa" lagi panjang dari birthdayBoy.
dan
terlebih-lebih request cam hari ni birthday dia.

ok
aku tukar syarat.
aku suruh dorang score nombo 1-20.
jawapan "alaaaaaaaaaa" jugak yang aku dapat!
T;T

aku tukar lagi!
aku tanya ada tak subjek yang dorang tak pass.
dengan confident dorang jawab "ada!"
aku letakkan syarat make sure result akan datang takde subject yang fail.
kali ni alhamdulillah tak dapat jawapan "alaaaaaaaaaa"
tapi Awan tanya aku balik "janji???"
amboi amboi siapa birthdayBoy ni?

aku jawab..
kakNgoh tak janji..tapi!

aku saje je letakkan macam-macam syarat.
nak bagi dorang semangat belajar.
adik-adik aku bukannya pemalas.
dorang kurang rajin je..haha.

kalau dorang tak ikut syarat-syarat tu..
aku tetap akan bagi hadiah yang dorang mintak.
bukan manjakan adik-adik.
aku jenis yang tak sampai hati nak kecewakan dorang.
nak dorang rasa bahagianya zaman kanak-kanak dorang.

owh fon call tadi tak habis takat tu je.
selang 2,3 minit..
Awan hantar mesej
janji deh!
bila aku reply
lagi sekali Awan mesej memujuk
beli rrr

hahahaha..
Awan Awan..
ingatkan dah habis.

birthdayBoy & Awan mesti tak sabar-sabar tunggu kepulangan daku.
bukan sebab rindukan kakak dorang ini.
sebab taksabar nak ajak cari kereta remote control idaman!




standby wishlist becoming birthdayBoy
..bulan depan pulak!

adik-adik aku selalu cakap..
term TAPI & aku memang takdapat dipisahkan.
:P

No comments: