Sunday, November 20

cekik darah

dah dua hari tak telan nasik.
pagi tadi pom breakfast ktiau goreng.

so,
lunch hari ni dengan semangat berkobar-kobar
berpayung meredah hujan mencari nasik sebutir dua.

alhamdulillah..
rezeki.
dapat jugak la makan nasik..
tengahhari ni.

tak berpikir panjang..
aku main ambik je lauk yang dah tergolek kat depan mata.

nasik separuh,
sambal ikan bilis tempe bersama petai,
kuah kari campur-campur,
& sotong bakar.
*nampak cun je sotong tu tergolek-golek*
tergoda nafsuku~

bila bungkusan nasik tu bertukar tangan.
tauke tu bagitau harga,
aku terlompong jap.
huh?
ke aku salah dengar..
banyak kali gak aku tanya
sebab
nak konfemkan betol-betol harga

SEMBILAN HENGGET!!!

tak pernah-pernah nasik berlauk untuk lunch
cecah harga cam gitu sekali..
OoooooMmmmakAih!

*gambar aku tak snap*

takkan la sebab musim hujan,
harga sekor sotong bakar bleh
mahal nak mampsss
cam gitu.
huhu.

No comments: