Monday, October 24

cinta terhalang oleh orang tua

tajuk entri dah macam lirik lagu fauziah latif.

malam tadi kawan lama text.

biasanya dia akan text bila nak inform tang bola.
tapi dah lama aku tak dapat update bola dari dia.
aku paham yang sekarang dia dah de cikAdik.
so,kena jaga la limit berkawan kan.

eh malam tadi dia de citer..
tu pom lepas aku paksa-paksa dia citer la.
dan aku terpikir la kan..

eh?
ada lagi eh mak-mak yang cam gini?

dia tanya aku cam gini..

kalau la satu hari,
ada rombongan datang umah,
datang merisik,meminang.
then mak engkau terima.
dan paksa engkau terima orang tu.
walaupun si emak dah tau..
yang engkau dah berkawan ngan sorang mamat ni.
kalau engkau dalam situasi pompuan tu..
apa yang engkau akan buat?

mula-mula aku jawab ngan nada gurau je la.
sebab aku tau yang kawan tengah stress.
gila kalau tak stress??
kalau dah si awek nak kawin ngan orang lain kan?
lain la kalau si kawan tu tak sayang si awek.

aku jawab..
kalau yang datang minang tu..
bleh bagi umah,keta,duit,emas banyak-banyak kat aku..
aku soh je Umie terima.
terima je takyah tanya aku dulu pom takpe.
gila mata duitan!
gila harta!
saje buat lawak bangang..
ngan harapan kawan bleh gelak-gelak.
tapi tak.

aku sambung lagi.
Umie dah tau yang aku berkawan ngan sesape.
insyaAllah hal cam gini tak terjadi..

aku mula terpikir kalau la benda cam gitu terjadi kat aku.
agak-agak pe reaksi incikSusah?
incikSusah langsung tak kisah?
incikSusah resah gelisah?
incikSusah pasrah dan redha je lah?

aku gatal-gatal try tanya incikSusah..
aku berharap yang dia akan cakap..

jalan terakhir..
jom kita lari dari umah!

ya aku tau!
tu jawapan yang budak hingusan dok harap-harapkan.

dan
jawapan yang aku dapat dari incikSusah..
kasih ibu tak bleh ditukar ganti ngan kasih pakwe.

i hate u
but
i *heart* u

No comments: