Monday, October 4

Kenapa CikMayat?


Bismillahirrahmanirrahim..

Sesuai ngan tajuk di atas..dengan ini sy ingin memperkenalkan diri sy..(hoho formal sgt la wei).

Okeih straight to the point! Kenapa dan mengapa aku bernama/bergelar Mayat?
meh kite flashback crite2 lama aku dolu-dolu..
Pada suatu hari di sebuah skola yg indah dan permai..(adoi dh cam storytelling contest la plak)Maafkan sy..berangan seketika.

*serius*

Okeih org 1st yg btanggungjwb mmanggil aku ngan gelaran sedemikian rupa, PuanCikgu yg femes&fevret ms aku skola mnengah dolu-dolu. PuanCikgu nie tersangat la femes ngan kegarangan,kebengisan beliau.Tak pernah senyum (kalo la beliau senyum..owh alangkah indahnya dunia). Walaubgaimanapun beliau baik..sgt222 baik.(erk! kjap garang.kjap begis.kjap baik..)
okeih tapi...TAPI (tapi ye..!) tersangat la tegas.(erk! tegas la plak)

eh! eh! aku bkn nk crite tang kegarangan,kebengisan dan ketegasan PuanCikgu..
kt sini aku nk critekan cmne aku bleh dpt gelaran Mayat!
tang PuanCikgu aku ltak tepi dan mungkin (owh mungkin ye!) akan di-story-kan lain kali.

Okeih smbung crite..

PuanCikgu yg femes itu dgn laser dan sesedap-mulutnya,pada satu hari, mmanggil aku ngan gelaran sdemikian rupa..sbb katanye cara aku bjalan dh mcm mayat hidup!

PuanCikgu: eh awk di sana..cuba jln elok2 skit..sy tgk awk ni dh cam mayat hidup!
aku: erk! PuanCikgu,btol ke sy bjalan cam mayat hidup? *smbil buat muka xpuas ati*
PuanCikgu: *smbil tersengih2 dan tgelak2 kcil*
aku: erk! ok!

credit pic

Saat dan ketika tu mmg la trasa ati gak ngan PuanCikgu (sbb aku xtau pe motif sbnr PuanCikgu bkata sdemikian)
Tapi bile dh besarpanjang,kecikrendah nie..bile aku pikir2 blk..cun gak kan nama tu..! kan?
eh ke xcun?erk!

p/s: 1st entry takyah la story byk2 kan? kang kering idea plak bile tiba next entry.
aku suka bersiar-siar kt blog org.baca dan lihat pengalaman mereka.

so,aku pom trasa gatal tangan nk menekan keyboard nk share crite2 aku,pengalaman aku (erk! cam la byk sgt pengalaman aku kan? cam la menarik sgt crite2 aku tu kan? dan cam la de yg nk bersiar-siar kt blog aku ni kan?)

eh CikMayat..positif.positif!

No comments: