Tuesday, April 12

merdekakah?

dah lama..
aku dok countdown ke detik 12.30 tengah hari 12 April.

alhamdulillah dipanjangkan umur,diberikan kudrat..
..untuk lalui,rasai,nikmati saat dan masa selama tiga jam tu.

sampai je dewan peperiksaan..
rasa sedikit teruja.
teruja sebab terasa dah lama tak amik exam.
teruja sebab..
semua candidate dok kelek buku-kaler-kuning-tebal dua biji seorang.
ada yang pakai uniform seragam..smart!
ada yang pakai formal ala-ala eksekutif..cun!
ada yang selekeh macam budak sekolah..aku!

masa menjawab soalan..
macam-macam gelagat ada.
ada yang rileks-cool.
ada yang gelabah kejar masa.

aku?
sempat lagi dok perhati sekeliling masa dok kalut menjawab soalan..
hahahahaha..
tu tandanya aku tak dapat nak jawab certain soalan.
dah puas dok belek-belek buku..still tak jumpa jawapan.
so,aku give up.
dan amik keputusan tengok keadaan sekeliling.
hahahaha..

harap-harap usaha-tak-berapa-keras..
selama dua,tiga minggu sebelom exam berbaloi.

alhamdulillah,gastrik dah ok.

No comments: