Saturday, August 13

nak ayam goreng! nak ayam goreng jugak!

tajuk entry macam mintak lempang laju-laju je!

petang tadi..
dengan lemah longlai..tak larat..
tahap budak lima tahun baru belajar nak puasa.

aku menghidu..
mencari sesuap,bersuap-suap juadah berbuka.
tekak terasa nak telan nasik minyak ayam goreng.

disebabkan tahap tak larat & malas yang menggunung..
aku batalkan niat berjogging ke bazar ramadhan.
menapak je kat warung depan blok umah sewa ni je.

nasib menyebelahi makhluk Allah yang pemalas ni.
akak-nasik-minyak baru je sampai.
tak menyempat..
aku terus je order nasik minyak ayam goreng sebungkus.
tanya kaba mee kari..akak tu menjawab tak de.
okeih fine.

balik je bilik..
bungkusan nasik minyak ayam goreng aku letak tepi.
sambung tugas meng-iron stok baju kerja untuk seminggu.

setengah jam kemudian..
terkejut terdengar bunyi meriam dari Bukit Puteri..
dan sayup-sayup azan maghrib kedengaran.

dengan pelahap tak menyempat..
rakus aku bukak bungkusan nasik minyak tadi.

nak menangis.
nak menjerit.
nak meraung.
nak melalak.
semua ada.

bungkusan yang ku sangka nasik minyak ayam goreng tadi..
rupa-rupanya
ada nasik minyak TANPA ayam goreng.
T______________T

sabar.
sabar.
akak-nasik-minyak tadi TERlupa nak letak ayam goreng KOT.
silap aku jugak.
tak perhatikan betol-betol akak tu bungkuskan order tadi.
sebab mata dok melilau-lilau tengok gerai kuih seberang jalan.

rezeki hari ni..
nasik minyak berkuah jer..
alhamdulillah.



credit to Google


cikMayat:awk nak tau 1 citer sedih tak?

incikSusah:ya citer apa?

cikMayat:tadi sy blablablabla nasik minyak ayam goreng
tapi takde ayam goreng.
sedih tak citer ni?

incikSusah:emm?
sedihnya.
dah macam rancangan Bersamamu.

cikMayat: *sentap*

No comments: