Monday, December 13

percutian yang cukup bermakna..cukup!~ part 2


2 haribulan
tepat jam subuh..
aku selamat sampai shah alam.
kawan yang baik hati nak tolong..
dah standby kat bawah flat bersama duit tambang
-___-"

tak sempat nak rehat..
tak sempat nak cover tido yang terganggu dalam bas,tak sempat nak bersembang panjang dengan kawan..
aku bersiap-siap.
bersiap-siap untuk majlis besar-besaran,gilang-gemilang,penuh kecerian kawan baik aku.
yeay!
hari konvokesyen beliau v(^_^)v
aku yang terlebih excited!! 

sementara dok tunggu kawan aku tu kebosanan dalam dewan..
aku sempat berjalan,berlari-lari anak kat gerai-gerai.
ya gerai-gerai yang jual bunga-bunga segar-bugar..
gerai-gerai yang jual teddy bear yang kecik-comel,besar-gedabak..
asal ada konvo je..ada gerai bunga,ada gerai teddy bear.
aku tersangat-sangat la elergik dengan gerai-gerai sebegitu..huh!
kerana hasilnya...!

3 ekor adik-beradik =P


kakak sulung ^^V

kakak tengah ketengah ~_^

adik bongsu ~,~

putera katak..katenye!

yang ni..TERbeli untuk diri sendiri..hihi~~


setelah selesai menipiskan poket..
tak lama kemudian majlis sampai ke penghujung.
..berduyun-duyun berdayung-dayung..
sekumpulan manusia berjubah biru gelap keluar dewan.
pening mencari kelibat kawan aku dalam lautan manusia -_-"
akhirnya nampak jugak kelibat beliau..
setelah hampir setengah jam 30 minit..

okeih..
saat yang aku paling suka!
berposing-posing,bergambar-gambar.
overexcited!


terjumpa kawan satu sekolah dolu-dolu

selesai part bergambar,berlaga-laga pipi,tahniah-menahniah
aku join mereka (famili kawan baik aku) lunch tepi tasik..weeeeee
sangat tak malu punyer muka =P
ma sangat terror masak..dan aku sangat terror makan!hihi..

dipendekkan cerita yang panjang ini..
on the way balik Subang..
aku dapat call dari makcik..
suara makcik aku sangat suspen..
..dan aku mula gelabah.
katanye abang aku masuk wad!
gelabah wei..
dalam kepala..
sakit apa?
effect accident hari tu ke?
teruk ke?
ke biasa je?
sebab abang aku jenis yang susah dapat penyakit.
so bila tetiba dapat call cam gini..gelabah jugak la.

malam 2 haribulan
lepas isi perut (lagi..) dan packing barang..
kawan baik aku dan adiknya yang baik hati
tolong hantarkan aku ke seremban
tQ,hanya Allah je yang dapat balas jasa baik korang adikberadik.

sampai je hospital..
abang aku best dok berehat kat katil empuk hospital..
takde yang temankan..kesian aku tengok ~_~
suspect denggi katanye..
aku dengan sukarela tawarkan diri nak jadi misi..
..dan temankan dia kat wad.
nampak gaya bercuti kat sini ke aku?


...bersambung

No comments: